Terug naar overzicht

Bouwsteen 2 - Timing

Eerste graad, Tweede graad, Derde graad

Timing plakken op een taak.
Bouwsteen 2 - Timing Icon play

Bouwsteen 2 - Timing

Veel studeren e! Dat horen we wel duizend keer op een schooljaar. Maar wat is véél? Als je na een half uur klaar bent met je woordenschat Frans, moet je dan blijven herhalen om te kunnen zeggen: ik heb veel gestudeerd?! Laat ons eens kijken hoe je een realistische timing maakt voor een taak of opdracht.

De oefeningen

Opdracht 1 | Schatting

Weet je nog niet goed hoe lang je met iets bezig zal zijn, dan maak je een schatting.

0B

Deze oefening is enkel beschikbaar voor abonnees

Contacteer ons
Opdracht 2 | Schatting

Wat vind jij makkelijk? Wat is echt een lastig vak of anders gezegd een ‘bomvak’? En welke vakken liggen er wat tussen?

0B

Deze oefening is enkel beschikbaar voor abonnees

Contacteer ons
Opdracht 3 | Logboek

In het begin weet je niet goed hoe lang je aan een bepaalde opdracht werkt. Je kan een schatting maken, maar je leert jezelf pas echt kennen als je een logboek bijhoudt zodat je weet hoe lang je met iets bezig bent.

0B

Deze oefening is enkel beschikbaar voor abonnees

Contacteer ons
Opdracht 4 | Studietijd

Als je geen idee hebt hoe lang je bezig zal zijn voor de examens, kan je het volgende tijdsmodel gebruiken. Dit is uiteraard enkel een hulpmiddel. Jezelf leren kennen is uiteraard beter!

0B

Deze oefening is enkel beschikbaar voor abonnees

Contacteer ons