Bouwsteen 2 - Timing
Eerste graad, Tweede graad, Derde graad
Bouwsteen 2 - Timing
Veel studeren e! Dat horen we wel duizend keer op een schooljaar. Maar wat is véél? Als je na een half uur klaar bent met je woordenschat Frans, moet je dan blijven herhalen om te kunnen zeggen: ik heb veel gestudeerd?! Laat ons eens kijken hoe je een realistische timing maakt voor een taak of opdracht.De oefeningen
Opdracht 1 | Schatting
Weet je nog niet goed hoe lang je met iets bezig zal zijn, dan maak je een schatting.
Opdracht 2 | Schatting
Wat vind jij makkelijk? Wat is echt een lastig vak of anders gezegd een ‘bomvak’? En welke vakken liggen er wat tussen?
Opdracht 3 | Logboek
In het begin weet je niet goed hoe lang je aan een bepaalde opdracht werkt. Je kan een schatting maken, maar je leert jezelf pas echt kennen als je een logboek bijhoudt zodat je weet hoe lang je met iets bezig bent.
Opdracht 4 | Studietijd
Als je geen idee hebt hoe lang je bezig zal zijn voor de examens, kan je het volgende tijdsmodel gebruiken. Dit is uiteraard enkel een hulpmiddel. Jezelf leren kennen is uiteraard beter!